Isande ont

Var på första målvaktsträningen med Djurgården igår. Djurgårdens allsvenska lag snackar vi då. Är sjukt stolt över mig själv som får spela med dem, det är ett gigantiskt steg för mig inom fotbollen. Kan inte kalla det karriär, för det är inget jag kommer satsa på.

När jag var yngre, sådär nio-tio år så ville jag satsa på fotbollen till hundra procent. Jag skulle bli världens bästa tjejmålvakt. Att det är sämst betalt sket jag fullständigt i, för jag skulle ju få göra det jag älskade. Man kan väl säga att det har hänt mycket sedan dess. Jag tröttnade på målvakteriet, ville spela ut, var målvakt ibland, fick börja spela målvakt med damerna, fick upp glädjen igen och nu sitter jag här och tränar med Djurgården. What a journey.

Kommentarer
Postat av: Therese

Okej :)

2011-01-20 @ 18:39:41
URL: http://isset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0